Saturday

Om dagarna kring julen, by SteffyPop


Det knastrar om elden

Och andedräkten stör ej


Och ringklockan stör ej

Nu kommer de, kan du öppna? 


Brasan är bara på låtsas

Men så känns det inte alls 


Portkoden funkar inte 

ring när du är framme 


Som när vi sågs i somras 

kan du köpa med lite julmust? 


Vad ska du göra i sommar 

Vem ska börja denna runda? 


Hallå? Hallå vad? Hallå eller? ha ha

Men Gud, oj hoppsan, men hallååååå - va? VA?!


Kan du öppna ett fönster nu när vi är så många? 

Du måste trycka ner haspen, dra lite, vänta jag kommer 


Kom in dörren är öppen 

Nej sväng innan den gatan!


Jag kastar nycklarna genom fönstret 

Det står öppet ser du mig? 


Får vi plats allihop 

vänta ska jag hämta en pall har du nyckeln?


Sväng in, kör förbi, kom bara lite 

En snabbis, stanna kvar, kom igen, kom in, kom åter 


Jag har inte sett dig på... 

Jag minns knappt när vi sågs! 


Har ni gjort slut? 

När gjorde ni slut? 


Nä jag är kvar på samma ställe 

Du har inte ändrats det minsta 


Slå dig ner, vill du ha en macka 

Vi har även vegetariskt, ska du ta av dig jackan? 


Fryser du, här har du en kopp med värme 

Ta det inte så allvarlig, det är ingen tävling 


Vi är ju här alla samlade, så varma våra kroppar 

lutar sig åt varandra, när skratt sprids, genom allas läppar 


Där kan vi hänga girlangen, ge mig en hand 

Vi väntar på perrongen på tåget 


Jag kan hämta honom 

Kan du skicka location? 


Ska vi gå allihopa? 

Glöm inte dina presenter 


Kom, så tar vi ett glas sen

No comments: